سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انکودر چیست؟



انکودر

(Encoder) یکی از تجهیزات الکترومکانیکی است که در انواع ماشین آلات صنعتی استفاده می گردد. در واقع انکودر ، وسیله ای است که قابلیت تبدیل یک حرکت مکانیکی (خطی و دورانی) به سیگنال الکتریکی را دارا است تا از این طریق بتوان مشخصه‌های متفاوتی را از آن سیگنال مورد استفاده قرار داد. به بیان ساده تر ، انکودر تجهیزی است که حرکت دورانی یا خطی را به سیگنال دیجیتالی 0 یا 1 تبدیل می کند.

مثالی ساده از کاربرد انکودر استفاده در سروو موتور‌ها می باشد. همچنین در صنایع بسته‌بندی و دستگاه‌های صنعتی که نیاز به اندازه‌گیری سرعت و موقعیت است، از انواع انکودر استفاده می‌کنند.

انکودر

معرفی انواع انکودر :

از لحاظ ساختمان :

    انکودر های خطی
    انکودر های چرخشی و یا دورانی

از لحاظ عملکرد و ساختمان داخلی :

    انکودر نوری
    انکودر مغناطیسی
    انکودر خازنی

از لحاظ نوع خروجی سیگنال :

    انکودر مطلق
    انکودر افزایشی

انکودر ها قادر به ارسال خروجی فیدبک به کترلر هستند و می توانند پارامترهای زیر را مشخص کنند :

    اندازه گیری سرعت
    اندازه گیری و کنترل موقعیت
    جهت چرخش شفت


انکودر

به طور مثال ، هنگامی که قصد دقیق و ثابت نگه داشتن سرعت موتور روی یک عدد خاص را داریم در مقابل باید از موتور فیدبک دریافت کنیم ، بنابراین از انکودر جهت اندازه گیری سرعت موتور استفاده می کنیم.
یکی از با اهمیت ترین کاربرد انکودر در صنعت اتوماسیون ، در ماشین آلات بسته بندی و پرکن های صنعتی است . برای این کار خروجی انکودر را اندازه گیری کرده و با در نظر گرفتن ضرایب گیربکس و کوپلینگ ها مسافت طی شده را به دست می آوریم ، این کار به اصطلاح کنترل موقعیت نامیده می شود.


شماره تماس: 33993055-021 / 33993009-021
وب سایت: www.peymanelc.com

 






تاریخ : یکشنبه 97/11/7 | 5:36 عصر | نویسنده : پیمان مقدم | نظرات ()

انکودر افزایشی قابل برنامه ریزی چیست؟انواع انکودر افزایشی غیر قابل برنامه ریزی فقط می توانند در کارخانه با توجه به مشخصات درخواستی مشتری پیکربندی شوند. با این حال، اگرکاربرد برنامه تغییر کند، باانکودر افزایشی قابل برنامه ریزی programmable) ( incremental encoder ، تنظیم برخی ویژگی های کلیدی بسیار ساده است.
علاوه بر ردیابی موقعیت، انواعانکودر افزایشی اغلب برای تعیین سرعت استفاده می شوند. موقعیت در ارتباط با نقطه شروع می تواند با شمارش تعداد پالس ها محاسبه شود و سرعت را می توان با تقسیم تعداد پالس ها با فاصله زمانی اندازه گیری شده بازیابی کرد.


برنامه نویسی انکودرهای اینکریمنتال یا افزایشی برای توزیع کنندگان، سیستم های انتگرال گیری یا سازندگان ماشین بسیار مهم است زیرا به آنها کمک می کند که موجودی ها را کاهش دهند. در حال حاضر، آنها می توانند یک سهام نسبتا کوچک از مدل های استاندارد داشته باشند و آنها را برای کاربردهای خاص بر اساس نیاز تنظیم کنند.

 

شماره تماس: 33993055-021 / 33993009-021
وب سایت: www.peymanelc.com






تاریخ : یکشنبه 97/11/7 | 5:32 عصر | نویسنده : پیمان مقدم | نظرات ()

واریابل به دو دسته تقسیم می شود:
1- تک فاز
2- سه فاز
واریابل تک فاز
از این نوع واریابل ها می توان خروجی 0 تا V300 را ایجاد کرد که این خروجی توسط 1 volume به صورت دستی استفاده می شود که بیشترین مصرف آن در صنایع آموزشی و اتاقهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد این واریابل ها معمولا به نامهای دیگری مثل واریابل، واریاک، منبع تغذیه AC در بازار شناخته می شود این نوع واریابل ها دارای یک هسته ی داخلی و جاروبک ذغالی که بر روی ترانس هسته قرار دارد قابلیت تنظیم ولتاژ را به مصرف کننده ارائه می دهد.
واریاک های سه فاز در توان های مختلف معادل
200w با جریان خروجی A1
W500 با جریان خروجی A2
Kva1 با جریان خروجی A4
Kva2 با جریان خروجی A8
Kva3 با جریان خروجی A12
Kva5 با جریان خروجی A20
Kva10 با جریان خروجی A40
Kva15 با جریان خروجی A60


شماره تماس: 33993055-021 / 33993009-021
وب سایت: www.peymanelc.com






تاریخ : یکشنبه 97/11/7 | 5:5 عصر | نویسنده : پیمان مقدم | نظرات ()

 واریاک یک نام تجاری برای Auto transformer است. یک ترانسفورمر جریان الکتریکی و مقاومت ظاهری ایجاد می کند . ولتاژ اولیه و ثانویه ای که این دستگاه ایجاد می کند متفاوت است. برای درک بهتر آن باید دو مفهوم مغناطیس و الکتریسیته را بدانید. وقتی جریانی از سیمی عبور می کند ، میدان مغناطیسی در اطراف سیم ایجاد می شود و تغییر آن باعث ایجاد جریان مغناطیسی می شود. بر اساس نظریه ی فارادای هر تغییری در مدار میدان مغناطیسی باعث ایجاد جریان الکتریکی در آن مدار می شود. با استفاده از این دو مفهوم ما می توانیم بفهمیم که استفاده از جریان متفاوت برای ایجاد تغییر در میدان مغناطیسی با وجود مداری دیگر،جریانی را در آن مدار ایجاد می کند و این چیزی است که در یک ترانسفورمر اتفاق می افتد.

واریابل
یک مبدل معمولی شامل دو سر سیم ،سیم پیچ اولیه و سیم پیچ ثانویه در اطراف هسته ی آهنی است. میزان ولتاژ ی که سیم پیچ ثانویه منتشر می کند متناسب است با تعداد دور سیم پیچ اولیه.
مبدل جریان مستقیمِ DC را به جریان متناوب AC تبدیل می کند. جریان متناوب تبدیل شده می تواند بر اساس نیاز در هر ولتاژو فرکانسی باشد که به وسیله ی ترانسفورماتور های مناسب و مدارها کنترل می شود.

شماره تماس: 33993055-021 / 33993009-021
وب سایت: www.peymanelc.com






تاریخ : یکشنبه 97/11/7 | 4:59 عصر | نویسنده : پیمان مقدم | نظرات ()

مبدل های یکسو کننده ی CTS به منظور تغییر استانداردها و مشخصات صنعت و حفاظت از قطب منفی در سراسر جهان ساخته می شوند. CTS ها می توانند انواع مختلفی از مبدل یکسو کننده مانند واریابل ، اتو ترانس وکنترل فاز را فراهم کنند.هر نوع مبدل یکسو کننده می تواند انواع مختلفی از خنک سازی و مواد تشکیل دهنده ی آن می باشد.
مواد تشکیل دهنده می تواند با مواد مختلفی ساخته شود. استاندارد با اسپری مشتعل روی فلز و اپوکسی و پلی اورتان در رنگ
Ral 7036 شیشه ای روکش می شوند.
ضمائم ها گالوانیزه می شوند برای نصب خارجی و بالا بردن قلاب. مبدل های یکسو کننده برای پایه های داخلی و خارجی مناسب هستند.
Enclosure:
ترانس ها و استابلایزرها شامل انتها و ابتدای ترمینال AC,DC و تجهیزات دیگرمی باشد. تانک روغنی شامل گرمایی ست که شامل مبدل ها و فیلتر LC می باشد.

Operation:
عملکرد:ولتاژ ورودی از مبدل اتوماتیک متفاوت است.ولتاژ خروجی از واریابل توسط ترانسفورماتور کم می شود . یکسو کنندگی توسط امواج دیود حاصل می شود. ولتاژ خروجی DC از طریق یک خازن فیلتر می شود.

Safety-protection:
ایمنی و حفاظت: ارستر های روشنایی در داخل وسرج ارستر ها در خارج قرار داده شده اند.های اسپیر فیوز ها توسط ترانسفورمتورهای ثانویه فراهم شده اند.
Instrument panel:
ولت متر با تغییر الکترود انتخابی می تواند پتانسیل ساختاری را فراهم کند.
Control:
کنترل ولتاژ ثابت توسط چرخش دستی دکمه واریابل و زغال موجود در هسته حاصل می شود .

شماره تماس: 33993055-021 / 33993009-021
وب سایت: www.peymanelc.com






تاریخ : یکشنبه 97/11/7 | 4:52 عصر | نویسنده : پیمان مقدم | نظرات ()
   1   2      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • پورتال آموزشی